Egy napunk

8:00-8:30 A gyerekek reggel megérkeznek és az első fél órában beszélgetőkört alkotnak, melyben megbeszélik az addig külön töltött idő alatt történteket. Ezután irányított meditációval ráhangolódnak a tanulásra.

8:30-10:00 Epochális rendszerben, NAT tanterv alapján 60-90 percben a gyerekek elsajátítják az éppen aktuális tárgyat. A tanító egyesével vagy kis csoportokra osztva differenciálva foglalkozik velük, így biztosítva mindenkinek a saját tempóban történő tanulást.

10:00-10:20-ig uzsonna amit helyben készítenek el maguknak a gyerekek, a hűtőben található alapanyagokból. Ezt a Mars-Program magántanulói csoportnál járva láttuk és lestük el. Maximális önállóság, minimális pazarlás.

A délelőtt második felében a gyerekek szakórákon vesznek részt, végül zárókörrel fejezik be a napnak ezt a részét.

12:00-12:30 Ebéd, amit időnként megfőznek maguknak a gyerekek és hetente egyszer húsmentes.

12:30- 16 óráig napközis foglalkozás van melynek szerves részei a szakkörök. Ezekre kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk, mert itt van leginkább lehetőségünk egyedivé tenni a tanulócsoportunkat. Tervezünk programozás, robotika, színjátszás, természetjáró, jóga, nyelvi és társasjaték szakköröket, melyek a csoportba járó gyerekek részére ingyen, vagy önköltségi áron elérhetőek, de piaci alapon más iskolába járó külsősöket is nagyon szívesen látunk.

A hagyományos tanítási napok egyhangúságát gyakran fogják megszakítani témanapok, témahetek vagy akár több hónapot átívelő projektek. Ilyen projekt például a kertészkedés. Januárban magról elkezdünk palántákat nevelni, majd amikor az időjárás engedi, kiültetjük őket a szabadba és gondozzuk, amíg be nem érik a munkánk gyümölcse. Ezután megfőzzük, megmikroszkópozzuk, megesszük. Nem feltétlenül ebben a sorrendben.